tisdag 6 oktober 2020

Målstolpar.

Mitt primära mål med mina investeringar är att investeringarnas utdelningar eller 4%-regeln ska täcka mina fasta kostnader och lite utöver. Nedan har jag skrivit upp delmål som jag tänker att jag ska följa upp i jämna mellanrum. Att ha delmål sätter ett bättre perspektiv på hur man ligger till, speciellt om börsen är sur under vissa tider.

Delmål 1 kommer jag troligtvis att nå tidigare än beräknat men då har jag ändå tagit höjd ifall börsen skulle börja gå neråt under en tid. Dessa delmål satte jag upp redan när jag började att investera dvs i början av 2019.


Vid 30år: 1 Miljon.
Vid 32år: 2 Miljoner.
Vid 35år: 3 Miljoner.
Vid 40år: 7 Miljoner.

Avsättningar är minst 180.000kr/år + återinvesterade utdelningar.


Skulle vilja se mitt framtida jag redan nu för att se mitt resultat men den dagen kommer. Som jag redan har nämnt i min presentation så driver jag bloggen enbart för mig själv för att i framtiden kunna gå tillbaka och vara stolt över vad jag presterat.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar